Kariyer

Yeni Dönemde Kariyer Planlama

İçinde bulunduğumuz yapay zeka çağında iş yapış şekillerinin ve iş dünyasının beklentilerinin değişmesi yeni iş modellerini ortaya çıkardığı gibi yeni de bir kariyer planlama anlayışını doğuruyor. Kısa bir süre önceye kadar insanlar, bir sektörde başlayan ve o sektörde dikey olarak ilerlemeyi, yükselmeyi kariyer yapmak olarak algılarken artık birden fazla sektörün deneyimlendiği, farklı iş kollarının denenmesinin daha normal karşılandığı bir çoklu kariyer algısı hakim (multi-tasking).

Bilgiye ulaşımın giderek kolaylaşması, bilginin adeta bir metaya dönüşmesi bir işte başarılı olmak için gereken becerileri de değiştiriyor. Bu sebeple dünyada kabul gören bazı otoriteler (WEF, MC Kinsey vb.) bu yeni dönemin getirdiği iş becerilerini 21. Yüzyıl Yetkinlikleri başlığı altında inceliyor. Teknoloji kullanımı, liderlik, karmaşık problem çözümü, kritik düşünce, öğrenmeyi öğrenme gibi bazı yetkinlikler başarılı bir kariyer için diploma alanı ne olursa olsun kişinin sahip olması beklenen yetkinlikler olarak sıklıkla karşımıza çıkıyor.

Yeni nesil iş fikirleri, yeni çalışma ortamları ve pandemi sonrası yaygınlaşan yeni tip iş modelleri aynı zamanda şirketlerin de çalışanlardan beklentilerini oldukça etkiliyor. Bilginin de eskiye göre çok daha hızlı değiştiğini hatta eskidiğini düşündüğümüzde yeni nesil kariyer planlama bilgi düzeyi ile ilişkili ama daha çok yeni bilgileri öğrenebilme, yorumlayabilme ve bu bilgilerle bir proje yaratabilme, ürün ortaya koyabilme ile çok daha fazla ilişkili olduğunu söylemek doğru olur.

Bu sebeple, Kadir Has Üniversitesi Kariyer Ofisi olarak öğrencilerimize yeni nesil kariyer yaklaşımları doğrultusunda bir kariyer planlaması yapmalarına destek olmak için danışmanlık hizmetleri, etkinlikler, atölye çalışmaları vb. çalışmalarda bulunuyoruz. 

Tüm öğrencilerimizin özellikle aşağıda paylaşacağımız raporlara göz gezdirmesini öneririz.

1) Dünya Ekonomik Forumu İşin Geleceği Raporu

2) McKinsey Geleceğin İş Dünyasında İhtiyaç Duyulacak Beceriler Raporu

beceriler